vrijdag 11 maart 2011

appelazijn, een wondermiddel?

Wil je afslanken, je lichaam reinigen, heb je last van puistjes of wil je je haargroei bevorderen?
Met dit middeltje uit grootmoeder's tijd kan het allemaal;

Ik was er eerst ook wat sceptisch over maar sinds ik op internet niets meer dan alleen positieve ervaringen las en na vele opzoekingen over de werking van appelazijn dacht ik het toch ook zelf eens uit te proberen.
Ook ik kan hier alleen maar positieve dingen over vertellen (behalve dan de geur en de smaak ervan).
appelazijn.

Het lijkt wel hét wondermiddel van Moeder Natuur.
Waar appelazijn goed voor is:


-Uiterlijke verzorging
 Mensen die veel last hebben van een vette huid, puistjes of acné zouden dit kunnen verminderen door met water verdunde appelazijn 'smorgens en 's avonds hun gezicht te reinigen.
Azijn heeft een ontvettende werking en omdat het een zuur is sluit het ook de porien.
Ik heb dit ook geprobeerd, met een doordrenkt wattenschijfje mijn gezicht reinigen. Het stinkt, maar het werkt. Mijn huid was mooi zacht, glom niet meer van de vettigheid en mijn porien leken kleiner. Ik merkte ook dat de wondjes op mijn gezicht (die zijn daar gekomen omdat ik niet van mijn puistjes kan afblijven, grrr), sneller genazen.Appelazijn werkt als een soort ontsmettingsalcohol, maar dan op natuurlijke basis.

voor mensen die hun haargroei willen bevorderen is appelazijn geen wonder- maar een hulpmiddel. Wie na het wassen zijn/haar hoofdhuid inmasseert met appelazijn bevordert de bloedsomloop van het hoofd en de haarfollikels.


Het haar spoelen met appelazijn zorgt alsook voor een mooie glans op de haren. Hier heeft appelazijn dezelfde werking als bij porien: omdat appelazijn een zuur is vernauwt ze de haarvaten (zoals ze porien vernauwt), waardoor er een mooie, gezonde glans op het haar komt. Wie appelazijn te hard vindt stinken kan ook op zoek gaan naar een shampoo waar appelazijn in verwerkt is. 

-Zuiverend en mooi van binnen uit
Wie dagelijks zijn eetlepels appelazijn inneemt zal hier niks dan positiefs bij merken. Appelazijn heeft een zuiverende werking en zuivert dus het lichaam van binnen uit. dwz dat je minder last hebt van puistjes of een vette huid, je hebt minder last van lever en nieren omdat zij gezuiverd worden en appelazijn schijnt ook goed te werken tegen slapeloosheid, allergieen, schimmels, hoofdpijn, rugpijn, overgewicht,... En dat lijstje kan je blijven aanvullen. Het is werkelijk voor alles goed.
Maar met een zuiver en ontgift lichaam kán ook niet veel mis zijn. Het is door de dagelijkse ongezonde dingen die wij doen en eten dat ons lichaam 'vervuild' wordt en men sneller last heeft van verscheidene dingen.

Appelazijn zou ook helpen tegen overgewicht. Zelf heb ik hier niet veel van gemerkt maar ik las dat je lichaam er positief moet op reageren, dus de ene valt er vanaf en de andere niet. Ik vertel er ook maar even bij dat appelazijn geen wondermiddel is om af te slanken maar ook slechts een hulpmiddel. Denk er ook aan om voldoende water te drinken want een teveel aan appelazijn en te weinig water (dus teveel zuur binnenkrijgen) is niet goed voor je maag en je zou er een maagontsteking van kunnen krijgen. Meer water drinken kan nooit kwaad en is makkelijk vol te houden als je steeds een flesje bij de hand hebt van 0,5l.

-Mijn ervaring
Zoals ik al eerder had geschreven was ik er eerst wat sceptisch over. Toch werd ik er nieuwsgierig naar door het lezen van ervaringen van mensen en informatie op te zoeken.
Alles duidde erop dat appelazijn goed voor je is. Ik ben meteen 2 flesjes appelazijn gaan kopen en probeerde het diezelfde dag nog uit. Ik vond het verschrikkelijk stinken en de smaak daar valt toch ook niet veel goed over te zeggen...  Ik gebruik de flesjes nu dus gewoon als een tonic voor mijn gezicht wanneer ik weer veel last heb van puistjes en af en toe spoel ik mijn haar er nog eens mee.
Toch wilde ik al die andere positieve dingen aan appelazijn eens meemaken dus kocht ik appelazijn-capsules in de Kruidvat. Zo'n potje bevat 85 capsules voor 4,79euro. Dit is een alternatief voor mensen zoals ik die niet tegen de smaak kunnen. De eerste week dat je het gebruikt voel je niet echt verschil. Na het anderhalve week te gebruiken voelde ik echter wel vanalles veranderen: mijn rugpijn verdween, ik had minder last van hoofdpijn, ik kreeg zachtroze wangetjes, mijn huid zag er mooier uit en ik voelde me fit en energiek, en ik weet niet of het aan de appelazijn lag maar ik had ook een supergoed humeur, minder snel opgefokt etc.
Van het afslanken heb ik eigenlijk niet veel gemerkt, ik moest enkel heel veel naar het toilet gaan (appelazijn werkt vochtafdrijvend), terwijl mijn broer ondertussen al 2 kilo kwijt is op 3 weken. Sinds mijn potje leeg is heb ik ook terug last van hoofdpijn en rugpijn dus ik ben er bijna zeker van dat die appelazijn toen goed geholpen heeft.
Ik ga zeker en vast nog eens een potje halen! ;-)

Wat zijn jullie ervaringen met appelazijn of hebben jullie er vragen over? Shoot!



http://www.metabolisme.be/afvallen/appelazijn-helpt-afvallen.html
http://www.vermageren.com/blog/doet-appelazijn-je-vermageren/
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/13812-natuurlijk-mooi-met-azijn.html
Bronnen en meer info:

1 opmerking:

  1. Bedankt voor de informatie! Ik gebruik nu ruim een week appelazijn capsules, 3 per dag. Eerst kreeg ik er een beetje buikpijn van en werd mijn ontlasting dun. Na ruim een week heb ik geen last meer van die buikpijn en dunne ontlasting, dus ik denk dat mijn lichaam wel gewend aan is geraakt. Vandaag merkte ik echt ontzettend goed dat ik veel minder trek had in eten. Ik had dus ook niet veel gegeten, maar desondanks voelde ik me super fit en erg vrolijk :) ben benieuwd of dit zo blijft en of het door de appelazijn komt. Wat mij betreft alleen maar voordelen tot nu toe!

    BeantwoordenVerwijderen